Ida Hedlund

3 skönhetstips med kokosolja
 
 
Jag är en av dem som är total besatt av den här magiska oljan, kokosolja. Jag använder den här oljan dagligen överallt och speciellt i badrummet, därför tänker jag dela med mig om mina tre bästa tips!
 
En gång i veckan gör jag en hårinpackning som är basert på kokosolja, jag blandar endast oljan med lite citronjucie och sedan låter jag det sitta tills det verkligen torkar in i håret. Håret blir helt magiskt mjukt och har den här känslan av nyklippt, är det inte den bästa känslan? Dock ett tips är att tvätta ur håret extremt noga så inge olja ligger kvar i hårbotten.
 
 
Mitt andra tips är att använda det som sminkborttagning , en tid tillbaka använde jag vanlig sminkborttagning och mina ögon blev väldigt irriterade och min hud väldigt torr. Jag läste ett inlägg på nätet om hur man kan använda kokosolja för att ta bort vattenfast smink och testade det genast, sminket bara rinner av när du använder det vattenfast eller inte hahah.
 
Det sista tipset är att använda det som moisturiser, nu när jag reser till köpenhamn kommer jag endast ta med mig kokosoljan då det funkar som sminkborttagning men även som att återfukta efter. Kokosoljan är lätt och sjunker in i huden på engång, den luktar fantastiskt gott en fräsch doft av kokos. Jag använder det som en nattkräm men går lika enkelt att ha som dagkräm.
 
 
#1 - Clara

Oooh, spännande! När du gör hårinpackningen, masserar du bara in det i längderna eller i hårbotten också? ^^ Tänker eftersom du sa att man skulle skölja ur noga så att det inte finns kvar i hårbotten.

Svar: Tar det i hela håret! längder, hårbotten, Allt!!
Hedlundss

#2 - Sofia Vendela

Love!

#3 - Marie Bergman

Oj spännande =) Jag börjar med att testa hårinpackningen tror jag =)

Svar: Gör de!
Hedlundss

#4 - Linnea

älskar att ha kokosoljan på kroppen, men kan inte ha den i ansiktet... rekommenderar verkligen arganolja i ansiktet då den är icket komedogen till skillnad från kokosoljan :)

Svar: Ska genast kolla upp det!
Hedlundss

#5 - Sosso

Du skriver att du blandar in citronjucie... Är det från färska citroner eller är det koncentrat ifrån citroner??
Om färska, hur många ? om det är koncentrat, hur mycket?

Svar: Om jag har tillgång till färska så använder jag det men ofta blir det koncentrat, jag brukar ta ytterst lite!
Hedlundss

#6 - Linda

Jag blekte i sönder mitt hår och fick klippa av allt och testade olika produkter i månader som inte fungerade tills jag provade kokosolja. Det funkar kanon och håret mår mycket bättre, en produkt som jag aldrig kommer sluta att använda.

Ha det fint!

Svar: Men gud vad roligt att höra att det funkade!! Detsamma!!
Hedlundss

#7 - PhotoJelly

Men hallå vad smart!! Vart finns det att köpa? :)

Svar: Överallt!!! Rekommenderar att köpa små förpackningar nu under sommaren då den lätt smälter!
Hedlundss

#8 - NORRSKEN EMMA

aldrig testat använda kokosolja men hört av vänner att de är bra!!

Svar: Det absolut bästa!!
Hedlundss

#9 - Johanna

Åh yes, så bra produkt ju!
Ha inte testat som hårinpackning men det fick jag lust att göra nu. Tack:)

Svar: Gör så!!!
Hedlundss

#10 - Shaniia

Jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se