Ida Hedlund

2017

Välkommen 2017, redan två veckor har gått och jag älskar det. Inget speciellt har blivit gjort utom att jag har börjat skolan igen och pluggandet drog igång på första timmen. Varje veckan kommer en av mina favoritpoddar ut "Josenfin och Vanja" och blev så jädrans peppad av de nya året! Har därför satt upp 5 grymma mål jag vill ska hända under detta året.


- Jag vill gå på en konsert, jag älskar att gå på konserter och har gjort några gånger stora som små. Men detta år vill jag verkligen gå för att känna glädjen som alltid är på konserter, oavsett om de är en grönankonsert eller Globen så vill jag verkligen gå på en konsert.



-Göra om mitt rum, nu har jag bott i detta hus i tre år och mitt rum är vitt verkligen endast vill med några färgklickar av rosa och grått. Men detta år vill jag att de ska bli en förändring på väggarna mer tavlor, köpa in nytt skrivbord, rensa ut saker jag inte behöver. Mitt nuvarande Ikea rum ska bli mer unikt.


- Ett resmål, jag vill ut och resa lite kanske bara till en annan stad i Sverige eller i världen, vill gärna åka till Gotland och vara där men även ta mig vidare kanske till Italien? Mina föräldrar planerar en resa i sommar och jag skulle vilja resa inom Sverige med vänner.

-Mer vardagsglädje, ett till tips av Josefins och Vanjas podd att man ska ge mer lyx i vardagen en kaffe på ett café kan ge en lite gladare vardag. Den fantastiska saken 2:5 att man ska göra två lite roliga saker två gånger i veckan, ekonomin går inte ihop med att lyxa vardagen varje dag men två gånger i veckan kommer att funka. De behöver inte kosta pengar utan endast ge dig/mig en gladare vardag alltså vardags lyx.




-Skriva mer, vad inte många av er vet är att jag älskar att skriva och oavsett om de är en artikel jag skriver eller en berättelse är de alltid lika kul skulle kunna beskriva de som en drog utan de negativa. Just nu lägger jag inte alls ner mycket tid på att skriva och det mesta jag skriver är skolarbete vilket är kul men inte lika kul som att vara kreativ själv. Jag saknar att skriva och verkligen försöka lägga ner mer tid på det.

Har ni några mål 2017?


!Enjoy!