Ida Hedlund

Captive for 18 years
 
Jag har sett en av de bästa dokumentärena på netflix enligt mig, jag faller lätt för kriminell dokumentärer då de fattar verkligen mitt intresse. Denna dokumentären är faktiskt inte första gången jag hör den då en podd jag lyssnade tog upp detta fall, fallet handlar då om Jaycee Lee Dugard som blev kidnappad när hon var 11 år gammal och kom inte hem först 18 år senare. Detta fall är så intressant för att hon vistades endast en timme hemifrån och det hon visades för samhället hela tiden men alla trodde enast att hon var en vän till kidnapparen, kidnapparen var en man och en kvinna som kidnappade henne för att få barn. Jaycee fick sitt första barn när hon var 14 år gammal och två år senare fick hon sitt andra. 
 
Jag har gett er ett litet smakprov jag vill verkligen inte berätta allt för ni måste verkligen kolla på den, i dokumentären får man följa hur familjen aldrig ger upp hoppet, som sagt så är jag verkligen sucker för dokumentären men jag tror även att ni som inte tycker om dokumentären kommer tycka om den! Man får följa genom olika interjuver som har haft relationer till Jaycee och till kidnapparen Garrido, den är cika 40 minuter och totalt värd 40minuter av ditt liv. För mig skapade den lite irritation och jag blev lite obehagad under vissa ögonblick och jag började googla massor efteråt. SE DEN!
 
!Enojy!