Ida Hedlund

Favorite podcast

 

 

Detta är min all time podd! Jag längtar verkligen till varje onsdag och lyssnar direkt på morgonen.
Josefin och Vanja har jag lyssnat på ett år och fastnade för dem påväg hem från Barcelona förra året och kan man säga att jag blev kär, i Josefin och Vanjas podd får man lite av allt vilket jag gillar verkligen så mycket. Längtar så mycket till denna veckans podd men den måste jag ju spara in på så jag kan lyssna på flygresan till London om en vecka!! Kanske de släpper ett extra långt poddavsnitt denna veckan! Hihi. Ni kan även läsa deras underbara bloggar här & här.

 

Wahlgren och Wistam har jag följt sen jag började lyssna på poddar och har lyssnat på varenda avsnitt säkert 10 gånger var Hahaha, jag lyssnar varenda kväll på ett gammalt avsnitt tills jag somnar och då säger jag verkligen varenda kväll.
Det är något med deras röster som får mig känna mig sååå lugn, deras podd är såå rolig och jag skrattar varenda gång. Deras avsnitt släpps på söndagar men har inte lyssnat på de heller än utan sparar även det till flygresan so saad. Ni hittar Pernillas blogg här.

 

Denna podd tipsade min underbara kompis Sofia om och de är den enda engelska podden jag lyssnar på, de är en kriminalpodd som läser upp gamla brott och ibland lite för hemska saker.
Hon som släpper dessa avsnitten brukar oftast ha 4 avsnitt som relaterar till varandra. Mitt första avsnitt jag fastande för var kategorin "killer kids" vilket var så intressant men obehagligt, dessa avsnitten kommer varje lördag och dessa avsnitten har jag faktiskt 3 jag inte har lyssnat på för att sprids ut dem på denna veckan där jag inte får lyssna på de andra poddarna.

 

Min nyaste medlem i poddfamiljen Mathilda och Andrea de har ju poddat i 3 år och hur kan jag missat dem? Detta kan ju dock vara de bästa som har hänt mig 125 avsnitt av ren lycka,hållet just nu på att lyssna ikapp på alla!
Deras podd brukar oftast ha ett tema vilket jag gillar inte för att de handlar om de hela tiden utan de lyckas alltid komma in på annat, kan bara tänka igår att jag satt och smyg skrattade på bussen för att den är såå rolig.
Deras avsnitt kommer ut på tisdagar vilket redan gör mina tisdagar lite bättre! Jag har även börjat läsa deras bloggar som ni hittar här & här.

!Enjoy!