Ida Hedlund

Borta från tanken
 
Har aldrig längtat så mycket till ledighet som jag gör nu, känner att jag snart är på bristingsgränsen med allt.
Jobb med skola och hinna göra allt för att ha en bra vardag fungerar inte just nu vill så mycket mer men 24h är för lite. Jag älskar mitt jobb och varje lördag får jag en sån boost till livet de äldre jag jobbar med visar mig gjädje och kärlek varje gång jag är där,jag har fantastiska kollegor som hjälper mig på jobbet och de också förgyller min dag. De problemet som finns är de jag ska göra utanför min arbetsplats jag har tagit på mig ett stort ansvar genom att vara chef och även fast de är kul att få bestämma själv och inte ha någon som säger åt just mig,men jag lägger så mycket tid på jobbet. De är allt ifrån att schemanlägga pass, gå på möten, ha utvecklingssamtal allt detta gör jag utanför min arbetsplats jag självklart betalt för det men endast för en timme när jag ibland sitter i 3h och schemanläggerpass. Men jag gör ju de för den lilla tiden jag får varje lördag då jag får kramar, komplimanger och ren uppskattning för de arbetet jag gör och de är verkligen värt all tid de tar övrigt och utanför de.
 
Just nu är de bara lite för mycket att göra i allt då jag känner att jag har just för lite tid till allt och kan inte lägga 100% på allt utan måste välja vad som kan priotiseras just då,jag är alltid lika besviken på mig själv varje gång saker inte funkar som jag vill att de ska göra. Jobb och skolan matchar inte just nu så jag försöker fixa ett mönster med blogg, skola och jobb.
Men jag har faktiskt redan en ide på lösning och de är att jag måste skaffa mig en kalender som är fysisk nu har jag provst på en teknisk kalender men de funkar inte så bra som jag hade hoppats. Just nu andvänder jag ett pogram som heter Momentum som är ett jätte mysigt program som får datorn att kännas personlig. De har en jätte bra utrustning på 2 do list men jag behöver datum och påminelse haha, de jobbiga nu är ju att de säljs inga kalendrar nu utan måste beställa en från nätet och då är dem så dyra.
 
!Enjoy!